Przygotuj swoje auto do sprzedaży

Jeśli twój pojazd nie działa już tak, jak kiedyś lub po prostu jesteś gotowy na przejście do nowiutkiego, wymiana jest prawdopodobnie najlepszą opcją. Handel używanym samochodem jest dość prostym procesem i może pomóc Ci zaoszczędzić dużo pieniędzy na nowym samochodzie.

Decyzja o zamianie obecnego pojazdu na inny to poważna decyzja, ale to dobry sposób na wejście do nowego pojazdu, który Ci się podoba. Jest to na ogół znacznie prostsze niż sprzedaż prywatna i jest dobrym sposobem na obniżenie miesięcznych płatności za pojazd.

Niezależnie od tego, czy wymieniasz samochód na nowy, czy sprzedajesz bezpośrednio do skupu (tylko renomowanego, który znajdziesz na stronie autocentrumgroup.pl) bez kupowania innego samochodu, dbałość o szczegóły ma znaczenie. Uzyskanie uczciwej ceny za stary wóz jest ważne. Pierwszym krokiem w tym procesie jest przygotowanie i przygotowanie samochodu, zanim postawisz stopę w salonie, aby dokonać transakcji.

Przygotowanie do wymiany używanego samochodu na nowy

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby uzyskać jak najwięcej z wymiany przed sprzedażą samochodu:

Wyczyść przedmiot wewnątrz i na zewnątrz.
Na zewnątrz należy go dokładnie umyć i nałożyć świeżą warstwę wosku. W tym wnętrzu pozbądź się osobistych przedmiotów i odkurz całość. Nie chcesz tego zrobić sam? Miej to szczegółowo. Ale nawet jeśli dealerzy powiedzieli nam, że mogą przejrzeć brud, aby znaleźć rzeczywistą wartość samochodu, zrobienie dobrego wrażenia tylko zwiększa szanse na lepszą ofertę. Możesz skorzystać z profesjonalnie wyposażonych myjni samochodowych, które posiadają nowoczesne, przyjazne lakierowi środki kosmetyczne dla Twojego samochodu.

Samodzielne rozwiązywanie drobnych problemów.
Sprawdź wszystkie światła samochodu, w tym wewnętrzne światła kopuły, i wymień je w razie potrzeby. Sprawdź również poziomy wszystkich płynów (płynu do spryskiwaczy, płynu chłodzącego, płynu hamulcowego itp.) i upewnij się, że są one uzupełnione. Jeśli Twój samochód wymaga poważniejszej pracy, zostaw to dealerowi. Wszelkie poważne problemy obniżą wartość wymiany, ale dealer może wykonać naprawy za mniej, niż by to kosztowało.

Zbierz wszystkie ważne dokumenty.
Oczywiście obejmuje to tytuł samochodu, ale powinno również zawierać zapisy serwisowe, rejestrację i wszystko, co potencjalny nabywca może chcieć zobaczyć. Samochody, które były konserwowane zgodnie z planową konserwacją, zachowują więcej swojej wartości. Nie odczuwaj potrzeby uzyskania raportu historii pojazdu; dealerzy sami wybiorą jeden.

Zgarnij wszelkie dodatki.
Zabierz ze sobą dodatkowe komplety kluczyków lub innych akcesoriów. Jeśli z systemem nawigacyjnym jest powiązana płyta DVD lub karta SD, należy również zabrać ze sobą te elementy. Sprzedawcy informują nas, że jeśli tych akcesoriów brakuje, nie przyznają ci uznania za te funkcje, ponieważ nie są one kompletne.

Przeprowadź własną inspekcję.
Zwróć uwagę na wszelkie zewnętrzne wgniecenia i wgniecenia, których nie można wypolerować odrobiną smaru łokciowego. Zabierz swój obecny samochód na jazdę próbną i zwróć szczególną uwagę na wszystko, co po prostu wydaje się nie w porządku. Jeśli są jakieś problemy z samochodem, czy to elektryczne, czy nawet potrzeba nowych opon, zanotuj je.

Określ szacunkową wartość swojego samochodu.
Zrób to po kontroli, ponieważ da ci to praktyczną wiedzę na temat wad pojazdu. Następnie możesz wykorzystać te informacje, aby uzyskać dokładniejsze wyobrażenie o tym, czego powinieneś się spodziewać podczas wizyty u dealera. Skorzystaj z narzędzia wyceny Black Book na Cars.com, które wykorzystuje dane z aukcji hurtowych w całym kraju, aby dać dokładny obraz wartości Twojego handlu, dzięki czemu masz dobry punkt wyjścia do negocjacji z nabywcą dealera.

Warto wiedzieć

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *